play_arrow

رادیو همراه برنامه لحظه ها - تیم

برای شنیدن پادکست موج قدرت شماره 7 “کلیک کنید”

علی علیزاده می 14, 2018 70


زمینه
share close

با سلام خدمت همه شنوندگان عزیز، با شما هستیم با پادکست انگیزشی موج قدرت : مدرس و گوینده این سری پادکست ها آقای امیر خلعتبری میباشد. نهایت استفاده رو از شنیدن این فایلها ببرید.

موج قدرت5 کاری از استودیو صداهای همراه

گوینده: امیر خلعتبری
صدابردار: علی علیزاده

استودیو صداهای همراه تقدیم میکند

 

تفاوت حقیقت و واقعیت

accvs.com
@accompanimentvoicesstudio

@powerfulworld

لینک دانلود موج قدرت 7

در زبان عامیانه حقیقت عبارتند از آنچیزی که باید با شد و واقعیت آن چیزی است الان جاری است .به عبارت دیگر حقیقت آنچیزی است که اگر نیروهای محیطی را در نظر نگیریم باید اتفاق می افتاد .

در فیزیک اگر یک گوی در سطح صافی حرکت داده شود باید تا ابد این گوی راه برود و هرگز نایستد (این همان حقیقت است )ولی در دنیای واقعی این اتفاق نمی افتد وبه دلیل وجود نیروهای مخالف حرکت این گوی بسته به میزان و جهت نیروهای مخالف )بالاخره می ایستد و این همان واقعیتی است که اتفاق می افتد .

مثال دیگر اینکه هندوانه پر از ویتامین است و ویتامین برای بدن واجب است (حقیقت )حالا اگر من 10 تا هندوانه بخورم از دل درد می میرم ؟پس نه تنها سودی نداشت که مایه ی عذاب شد . و….پس نشان می دهد که در دنیای خاکی ما به دلیل محدودیتهایی که وجود دارد در ظرفیت وجودی هر موجود

(از انسان گرفته تا کوچکترین موجودات )فاصله ای بین حقیقت و واقعیت اشیا وجود دارد .حال اینکه چقدر بین واقعیت و حقیقت اشیا فاصله است را بعدا تشریح می کنیم .ولی تا اینجا قبول کردیم که از حقیقت تا واقعیت فاصله است .فرض کنید جلوی شما دو نفر با چاقو دعوا می کنند.

حقیقت این است که از جایی که انسان فطرتا اجتماعی است (لازمه ی بقای بشر اجتماعی بودنش است )وبه این واسطه دوستار هم نوع خود است باید حرکت کرده و دعوا را فیصله دهد.

ولی واقعیت چیز دیگری است وآن این است که شما مجبور هستید رعایت ضعف بدنی خود را کرده و یا کاملا با احتیاط وارد عمل شوید و یا مداخله نکرده شخص مجهز تری مانند پلیس را به کمک بخواهید (ویا مانند ببعععضضضی از تهرانی ها موبالتان را در آورید وتنهابه فیلم گرفتن از این  صحنه ی داغ اکتفا کنید !)

بنابراین دیدید که حقیقت با واقعیت فاصله دارد و بر آن منطبق نیست . شاید این در ذهنتان بیاید که پس آیا انسانها هرگز به آرزوهایشان نمی رسند ؟فراموش نکنید که اینجا بحث من از حقیقت است نه توهم . حقیقت آن چیزی است که وجود دارد ولی راه رسیدن به آن امکان ندارد .حقیقت یک توهم نیست .

بعضی از فلاسفه ی قدیم متاسفانه از حرف منطق پیشی گرفتند و به این نتیجه رسیدند که چون هرگز حقیقت نمی تواند به واقعیت برسد پس اصلا حقیقت وجودش حق نیست واصلا وجود ندارد و پس ازآن هم مادیون وارد عمل شدند که خوب چون حقیقت هرگز به واقعیت نمی رسد ،

طبق نظر قدما پس وجود ندارد در نتیجه واقعیت همان حقیقت است !واین همین بینش و طرز تفکر ی است که امروزه در دنیای غرب وجود دارد .و آنان هر کاری را انجام می دهند و می گویند حقیقت زندگی همین است !

 

کلیپهایی در این زمینه میبینیم:

 

7852cf55-a29b-43eb-a019-3bf0f3e851f2

برجسب ها : , , , , , .

Rate it
آواتار
نویسنده

علی علیزاده

علی علیزاده هستم، مدرس خودشناسی گوینده بازیگر آهنگساز صدابردار/تنظیم کننده

list بایگانی

ارسال نظر (0)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *