play_arrow

موج بزرگداشت - تیم

موج بزرگداشت شماره 22 “کلیک کنید”

علی علیزاده مارس 12, 2018 331


زمینه
share close

باسلام خدمت تمام شنوندگان عزیز: موج بزرگداشت موجیست هفتگی، در این موج از بزرگانی که در طول هفته بدنیا آمدند و اثر ماندگاری از خود بجا گذاشتند و نشان دادند که میتوان خوب زندگی کرد و کیفیت زندگی چنین هست، به صوت درآوردیم، با انرژی همراهی کنید…

زادروزهای هفته ی سوم اسفند
گراهامبل
مجید انتظامی
یوری گاگارین

گویندگان
خانم نیک اختر
آقای شعبانعلی
آقای باقری

سرپرست گویندگان: علیرضا شعبانعلی

صدابردار: علی علیزاده

مارا همراهی کنید در این قسمت🌟🌟🌟
💯 راه های ارتباطی :☎📞
1- WEB : www.accvs.com 🌐
2- INSTA : accvstudio 🆗
3- TELEGRAM : @accompanimentvoicesstudio 🆙
4- ID : @alializadehkashani

لینک دانلود موج بزرگداشت 22

در سه قسمت زیر موج بزرگداشت بصورت جداگانه تفکیک شده( بر اساس بزرگان این هفته )

 

لینک دانلود قسمت اول از موج بزرگداشت 22 (گراهام بل)

لینک دانلود قسمت دوم از موج بزرگداشت 22 ( مجید انتظامی)

لینک دانلود قسمت سوم از موج بزرگداشت 22 ( یوری گاگارین )

در قسمت های پایین توضیحاتی مختصر از این بزرگان میخوانیم:

 

گراهام بل

نام: الکساندر گراهام بل

زادروز: ۳ مارس ۱۸۴۷ – ادینبورگ،  اسکاتلند

درگذشت: ۲ اوت ۱۹۲۲ میلادی (۷۵ سال) – بن بریا، استان نوا اسکوشیا،  کانادا

ملیت: اسکاتلندی-آمریکایی

پیشه: مخترع، مبتکر و دانشمند

شناخته‌شده برای: اختراع تلفن

لقب: معرف آوب

همسر: میبل هابارد

الکساندر گراهام بل

الکساندر گراهام بل (به انگلیسی: Alexander Graham Bell) (زادهٔ ۳ مارس ۱۸۴۷ – درگذشتهٔ ۲ اوت ۱۹۲۲) مخترع، مبتکر و دانشمند اسکاتلندی-آمریکایی بود. بل اختراعات زیادی داشته‌است اما شهرت او بیشتر به خاطر اختراع تلفن است. از دیگر اختراعات معروف وی می‌توان به فلزیاب اشاره کرد.

زندگی

الکساندر گراهام بل مخترع تلفن در ۳ مارس ۱۸۴۷ (میلادی) در شهر ادینبورگ در اسکاتلند زاده شد. وی گرچه چندسالی به مدرسه نرفت ولی با همت خودش و تلاش خانواده هم در دوران ابتدایی و هم در دوران متوسطه شاگرد ممتازی بود. او تحصیلات کالج نداشت و از آنجا که پدر گراهام بل یعنی ملویل بل متخصص فیزیولوژی صدا، اصلاح گفتار و آموزش به ناشنوایان بود در همان دوران کودکی علاقه بل به شغل پدر در او پیدا شد و او تصمیم گرفت با شغل پدر امرار معاش کند.

درسال ۱۸۷۱ میلادی الکساندر گراهام بل که درآن هنگام ۲۴ ساله بود دو برادر خود را به خاطر سل از دست داد و او خود از بیماری جان سالم به در برد و در همان سال به همراه پدر و مادر خود راهی شهر برنتفورد در انتاریوی کانادا شد، گراهام بل یکسال در کانادا دوران نقاهت خود را سپری کرد.

در همان سال الکساندر راهی ایالات متحده شد چون نامه‌ای از خانم سارا فولر، مدیر آموزشگاه ناشنوایان بوستون دریافت کرد که درآن نامه از او خواسته شده بود که شغل معلمی درآن آموزشگاه را بپذیرد و از آن پس، بل هر روز به کلاس درس می‌رفت و روشهایی که از پدر خود برای آموزش ناشنوایان یاد گرفته بود به کار می‌بست. او در پایان روز آزمایش ارتعاش را با دیاپازن‌های خود ازسر می‌گرفت، او دیاپازنهای خود را در اتاق خواب گذاشته بود و برروی آنها کار می‌کرد و معتقد بود که مساله ارتعاش مجهولات زیادی دارد او در این زمینه به مطالعه یکی از کتابهای مشهور هلموتز، فیزیکدان نامی آلمانی، به نام تئوری وظایف اعضاء مبنی بر مطالعه احساسات شنوایی پرداخت و در همین زمان یعنی در دهه هفتاد او در کارگاه برق چارلز ویلیامز که مرجع بسیاری از مخترعان بود با توماس واتسون آشنا شد.

الکساندر گراهام بل

 

مجید انتظامی

بیوگرافی مجید انتظامی آهنگساز و مدرس موسیقی و پسر عزت الله انتظامی را ببینید.

نام :مجیدمجید انتظامی

مجید انتظامی

نام خانوادگی:انتظامی

تاریخ تولد:1326/12/18

محل تولد:تهران

همسر:آذرنوش صدرسالک

——————————–

مجید انتظامی متولد18 اسفند 1326 در تهران آهنگساز موسیقی فیلم ، نوازنده ابوا و مدرس موسیقی است. او فرزند عزت الله انتظامی است.

مجید انتظامی و پدرش

مجید انتظامی و پدرش عزت الله انتظامی

وی با کسب 4 سیمرغ بلورین برای فیلم های بای سیکل ران ، روز واقعه ، آژانس شیشه ای و دیوانه ای از قفس پرید ، مشترکاً به همراه حسین علیزاده برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می باشد.وی همچنین از برگزیدگان هشتمین همایش چهره های ماندگار در سال 1389 است.


 زندگی و فعالیت ها

انتظامی در آلمان نزد اساتیدی چون کارل اشتاین تحصیل موسیقی را ادامه می دهد و با ارکسترهای زیادی همچون ارکستر سمفونیک برلین و ارکستر فیلارمونیک آلمان همکاری می کند. سال 1353 پس از بازگشت به ایران در ارکستر سمفونیک تهران استخدام شده و تدریس در دانشگاه تهران وهنرستان عالی موسیقی را از همین سال آغاز می کند و قطعاتی را نیز برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می سازد.

 

مجید انتظامی

 

یوری گاگارین

بیوگرافی یوری گاگارین, زندگینامه یوری گاگارین, یوری گاگارین نخستین فضانورد جهان

بیوگرافی یوری گاگارین، نخستین فضانورد جهان

نام : یوری الکسی‌یویچ گاگارین

زادروز : ۹ مارس ۱۹۳۴

ملیت : اتحاد جماهیر شوروی

دستاورد: نخستین فضانورد جهان

طول پرواز فضایی : یک ساعت و 48 دقیقه
مرگ: ۲۷ مارس ۱۹۶۸ میلادی -(در سن  34 سالگی)


یوری الکسی‌یویچ گاگارین (به روسی: Юрий Алексеевич Гагарин) فضانورد روسی و متولد ۹ مارس ۱۹۳۴ میلادی (۱۸ اسفند ۱۳۱۲)، نخستین فضانورد جهان بود. یوری گاگارین در روز ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ میلادی (۲۳ فروردین ۱۳۴۰) توسط فضاپیمای وُستوک-۱ به فضا رفت و به مدت ۱۰۸ دقیقه مدار زمین را یک دور بطور کامل پیمود. عصر سفرهای فضایی انسان با این پرواز آغاز گشت.

یوری گاگارین پس از پرواز تاریخی خود به سمت ریاست مرکز آموزش فضانوردان در شهرک ستاره‌ها انتخاب شد. در همین حال و در کنار شغل حرفه‌ای خود، با بازدید و سخنرانی در شهرها و کشورهای گوناگون، نقش عمده‌ای در افزایش آگاهی عمومی در مورد سفرهای فضایی ایفا نمود. یوری گاگارین به خاطر سفر فضایی تاریخی خود تبدیل به ستاره‌ای جهانی شد و نشان‌ها و عنوان‌های افتخار بی‌شماری از سراسر جهان دریافت کرد.

 

تولد و زندگی یوری گاگارین
یوری الکسی‌یویچ گاگارین، در تاریخ ۹ مارس ۱۹۳۴ میلادی (۱۸ اسفند ۱۳۱۲ خورشیدی) در روستای کلوشینو در نزدیکی شهر گژاتسک واقع در استان اسمولنسک در کشور روسیه (اتحاد شوروی) چشم به جهان گشود. پدرش الکسی ایوانویچ گاگارین (۱۹۷۳-۱۹۰۲)، و مادرش آنا تیموفیونا ماتویوا گاگارینا (۱۹۸۴-۱۹۰۳) هر دو در یک مزرعه تعاونی به کار اشتغال داشتند و خانواده گاگارین روی یک زمین مشترک، کشاورزی می‌کردند.

 

بیوگرافی یوری گاگارین, زندگینامه یوری گاگارین, یوری گاگارین نخستین فضانورد جهان

 یوری گاگارین

مادر او کتاب‌خوانی قهار و پدرش درودگری حرفه‌ای بود. این زوج ۴ فرزند داشتند که یوری سومین آنها بود. در خلال جنگ جهانی دوم، خانواده گاگارین نیز مانند بیشتر خانواده‌های روسی درد و رنج بسیاری را تحمل کردند. دو خواهر و برادر بزرگتر وی در سال ۱۹۴۳ به آلمان برده شدند و تنها پس از جنگ دوباره به وطن بازگشتند.

 

برای دانلود موج های بزرگداشت قبلی از لینک های زیر استفاده کنید:

 

7852cf55-a29b-43eb-a019-3bf0f3e851f2

برجسب ها : , , , , , , , , .

Rate it
آواتار
نویسنده

علی علیزاده

علی علیزاده هستم، مدرس خودشناسی گوینده بازیگر آهنگساز صدابردار/تنظیم کننده

list بایگانی

ارسال نظر (0)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *