play_arrow

موج بزرگداشت - تیم

موج بزرگداشت شماره 10 “کلیک کنید”

علی علیزاده دسامبر 17, 2017 234


زمینه
share close

باسلام خدمت تمام شنوندگان عزیز: موج بزرگداشت موجیست هفتگی، در این موج از بزرگانی که در طول هفته بدنیا آمدند و اثر ماندگاری از خود بجا گذاشتند و نشان دادند که میتوان خوب زندگی کرد و کیفیت زندگی چنین هست، به صوت درآوردیم، با انرژی همراهی کنید…

موج بزرگداشت شماره 10

هفته چهارم آذر ماه

استودیو صداهای همراه تقدیم میکند

استودیو صداهای همراه تقدیم میکند
گویندگان:
علیرضا شعبانعلی
علی علیزاده
فاطمه امیری

💯💯💯اما خبر خاص این هفته: 💥💥💥

بزرگداشتهای مهم هفته ی چهارم آذر

🎬داریوش مهرجویی

📚احمد شاملو

🎵تیلور سویفت

 

 

گویندگان:
علیرضا شعبانعلی
علی علیزاده
فاطمه امیری

 

مارا همراهی کنید در این قسمت🌟🌟🌟
💯 راه های ارتباطی :☎️📞
1- WEB : www.accvs.com 🌐
2- INSTA : accvstudio 🆗
3- TELEGRAM : @accompanimentvoicesstudio 🆙
4- ID : @alializadehkashani 🌐

 

 
 
 

 

 

داریوش مهرجویی
کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی 78 سال پیش در تهران به دنیا آمد
در نوجوانی به موسیقی علاقه‌مند شد و نزد پدرش که موسیقی ایرانی را خوب می‌شناخت به نواختن سنتور و بعدها نواختن پیانو پرداخت
در ۱۷ سالگی به سینما علاقه‌مند شد و برای درک بهتر فیلم‌های روز به آموختن زبان انگلیسی روی آورد. تحصیلات مقدماتی را در تهران به پایان برد و بیست ساله بود که برای ادامهٔ تحصیل به کالیفرنیا رفت. نخست به خواندن سینما روی آورد اما خیلی زود سینما را رها کرد و به فلسفه پرداخت و در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس‌آنجلس لیسانس فلسفه گرفت.

مهرجویی در سال ۱۳۴۶ نخستین فیلم خود به نام «الماس33» را ساخت که بسیار پر هزینه بود اما فروش متوسطی داشت و با توجه به هزینهٔ بالای ساخت آن شکستی تجاری محسوب می‌شد و توجه منتقدین را هم چندان به خود جلب نکرد.
در ۱۳۴۸ با همکاری غلامحسین ساعدی فیلم‌نامهٔ گاو را از روی یکی از داستان‌های کوتاه ساعدی نوشت و فیلم را کارگردانی کرد. این فیلم برای مهرجویی و سینمای ایران جوایز متعددی را در جشنواره‌های بین‌المللی به ارمغان آورد.
گاو هم از نظر تجاری هم از نظر هنری فیلم موفقی از کار درآمد و فصل جدیدی در سینمای ایران گشود
غیر از اثر ماندگار و تاریخ ساز وی یعنی فیلم گاو از دیگر فیلم‌های قابل توجه وی می‌توان به دایره مینا، اجاره‌نشین‌ها، هامون، سارا، درخت گلابی، مهمان مامان و سنتوری اشاره کرد. در آبان ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به داریوش مهرجویی اهدا شد.

Dariush Mehrjoei.jpg

 

احمد شاملو متخلص به الف. بامداد یا الف. صبح، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و مترجم 92 سال پیش در تهران به دنیا آمد.

دوره ی کودکی را به خاطر شغل پدر که افسر ارتش رضا شاه بود در شهرهای مختلف چون رشت ، سمیرم ، اصفهان و شیراز گذراند. از آنجایی که مدت کوتاهی بعد از تولد، خانواده‌اش رفته‌اند رشت و بعد دوباره آمده‌اند تهران، محل تولدش را اشتباهی رشت ثبت کرده‌اند.

در بحبوحه جنگ جهانی دوم و ورود متفقین به خاک ایران، در فعالیت‌های سیاسی علیه متفقین در شمال کشور شرکت کرد و بعدها در تهران دستگیر و به بازداشتگاه سیاسی شهربانی و از آنجا به زندان شوروی در رشت منتقل شد. پس از آزادی از زندان با خانواده به ارومیه رفت و تحصیل در کلاس چهارم دبیرستان را آغاز کرد. با به قدرت رسیدن فرقه دموکرات آذربایجان همراه پدرش دستگیر شد و تا کسب تکلیف از مقامات بالاتر دو ساعت مقابل جوخه آتش قرار گرفت. سرانجام آزاد شد و به تهران بازگشت، پس از بازگشت برای همیشه ترک تحصیل کرد و در یک کتاب‌فروشی مشغول به کار شد.

شاملو در فروردین ۱۳۴۱ با آیدا سرکیسیان آشنا می‌شود. این آشنایی تأثیر بسیاری بر زندگی او دارد و نقطهٔ عطفی در زندگی او محسوب می‌شود. در این سال‌ها وی در توقف کامل آفرینش هنری به سر می‌برد و تحت تأثیر این آشنایی، شعرهای «درخت و خنجر و خاطره » و «آیدا در آینه» را سرود او دربارهٔ اثر آیدا در زندگی خود به مجله فردوسی گفت: «هر چه می‌نویسم برای اوست و به خاطر او… من با آیدا آن انسانی را که هرگز در زندگی خود پیدا نکرده‌ بودم پیدا کردم.»
شاملو در سال ۱۳۴۵ برای سومین بار تحقیق و گردآوری کتاب کوچه را آغاز کرد و برنامهٔ قصه‌های مادربزرگ را برای بخش برنامه‌های کودک تلویزیون ملی ایران تهیه کرد.

در سال 1355 انجمن قلم آمریکا و دانشگاه پرینستون از او برای شرکت در گردهمایی ادبیات امروز خاورمیانه و سخنرانی و شعرخوانی دعوت کردند. شاملو در این سفر به سخنرانی و شعرخوانی در دانشگاه‌های نیویورک و پرداخت و پس از سه ماه همراه آیدا به ایران بازگشت. در همین سال با دعوت دانشگاه بوعلی سینا، برای مدتی به سرپرستی پژوهشکدهٔ آن دانشگاه مشغول شد ولی چند ماه بعد، این بار در اعتراض به سیاست‌های حکومت پهلوی ایران کشور را به مقصد ایتالیا ترک کرد.

شهرت اصلی شاملو به خاطر نوآوری در شعر معاصر فارسی و سرودن گونه‌ای شعر است که با نام شعر سپید یا شعر شاملویی ایران به‌شمار می‌رود و تقلیدی است از شعر سپید فرانسوی یا شعر منثور.
وی در سال ۱۳۲۵ با نیما یوشیج ملاقات کرد و تحت تأثیر او به شعر نیمایی روی آورد؛ اما نخستین بار در شعر «تا شکوفهٔ سرخ یک پیراهن» که در سال ۱۳۲۹ با نام «شعر سفید غفران» منتشر شد وزن را رها کرد و سبکی نو در شعر معاصر فارسی شکل داد. شاملو علاوه بر شعر، فعالیت‌هایی مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه‌هایی شناخته‌شده دارد. مجموعهٔ کتاب کوچه او بزرگ‌ترین اثر پژوهشی در باب فرهنگ عامه مردم ایران می‌باشد آثار وی به زبان‌های: انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، کردی و ترکی ترجمه شده‌اند. عشق، آزادی و انسان‌گرایی، از ویژگی‌های آشکار سروده‌های شاملو هستند.

Ahmad Shamlou - 2.jpg

 

 

تیلور آلیسون سوئیفت خواننده و ترانه‌سرای اهل آمریکا 27 سال پیش در پنسیلوانیا به دنیا آمد
هنگامی‌که سال چهارم بود در مسابقات ملی شعر با یک شعر سه صفحه‌ای بنام «هیولایی در گنجه من» شرکت کرد و برنده شد. در 12 سالگی شروع به نوشتن آهنگ و نواختن آن‌ها با گیتار کرد.
با اینکه مادربزرگش یک خواننده حرفه‌ای اپرا بود، اما ذائقه تیلور بیشتر به سمت موسیقی کانتری بود.

17 ساله بود که اولین آلبومش را بنام خودش یعنی «تیلور سوییفت» منتشر کرد. این آلبوم در هفتهٔ اول فروش خود ۳۹۰۰۰ نسخه فروخت و به مدت ۸ هفته در صدر نمودار بهترین آلبوم‌های سبک کانتری قرار داشت.
وی دومین آلبوم خودش را با نام بی باک در نوامبر ۲۰۰۸ منتشر کرد که در هفته اول، ۵۹۲٬۰۰۰ نسخه از این آلبوم فروخته شد؛ همچنین موفق به کسب ۴ جایزه گرمی از جمله تحت عنوان بهترین آلبوم سال نیز شد.
تیلور به عنوان یک نیکوکار از پروژه‌های آموزش هنر، سوادآموزی به کودکان، مقابله با بلایای طبیعی، مقابله با تبعیض علیه همجنسگرایان و سازمان‌های خیریه ی کمک به کودکان بیمار حمایت می‌کند.
در مواجه با سیل می۲۰۱۰ تنسی، سوئیفت نیم میلیون دلار را طی یک مراسم در ایستگاه تلویزیونی نشویل ، اهدا کرد
یک سال بعد یعنی در می‌ سال ۲۰۱۱ تیلور سوئیفت آخرین اجرا از تور آمریکای شمالی خودش را به یک کنسرت خیر خواهانه برای آسیب دیدگان طوفان‌های جنوب شرقی آمریکا تبدیل کرد این کنسرت در نشویل باحضور سیزده هزار نفر انجام شد و بیش از هفتصد و پنجاه هزار دلار از فروش بلیط‌ها و محصولات دیگرِ عرضه شده در این نمایش به دست آمد.

سوییفت در مجله پیپل در لیست زیباترین زنان سال‌های ۲۰۰۸ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بوده است. همچنین، به عنوان نفر پنجاه و هفتم در لیست جذاب‌ترین زنان سال ۲۰۰۸ مجله ماکسیم، نفر پنجاهم در سال ۲۰۰۹ و نفر سی و یکم در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد.
تیلور سوییفت تنها خواننده زن آمریکاست که همه آلبوم‌هایش بیش از ۵ میلیون فروش داشته‌اند. وی از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا ماه اکتبر با درآمد روزانه یک میلیون دلار، پردرآمدترین ستاره موسیقی جهان شناخته شد.

Taylor Swift May 2015 cropped and retouched.jpg

 

برای دانلود موج های بزرگداشت قبلی از لینک های زیر استفاده کنید:
 

موج بزرگداشت شماره 9

 

موج بزرگداشت شماره 8

 

موج بزرگداشت شماره 7

 

موج بزرگداشت شماره 6

 

 

7852cf55-a29b-43eb-a019-3bf0f3e851f2

برجسب ها : , , , , , , .

Rate it
آواتار
نویسنده

علی علیزاده

علی علیزاده هستم، مدرس خودشناسی گوینده بازیگر آهنگساز صدابردار/تنظیم کننده

list بایگانی

ارسال نظر (0)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *