اخبار هنری

پرفورمنس با کنسرت فرق داره

علی علیزاده آگوست 14, 2018 819


زمینه
share close

بارها صحبت، توضیح پیش آمده و گفته ام که ” پرفورمنس با کنسرت فرق داره ! “
در این سر دنیا هم همینه !
برنامه هایی که با پلی بک یا سکوئنس انجام میشه اسمش ” کنسرت ” نیست! بهش ” پرفورمنس ” میگویند! اجراهای لیدی گاگا – مدونا و خیلی های دیگه ، ۹۰٪پرفورمنس هستش و خود برنامه گذار و گروه و روزنامه ها همه و همه واقف هستند که وقتی لب زده میشه ، وقتی صدای ارکستر پخش میشه و نوازنده ها فقط ادا ی ساز زدن رو نصفه و نیمه در میارند

( مثل کنسرت چند وقت پیش ریچارد کلایدرمن – با اون همه سر و صدای تبلیغاتی – که من از خود نوازنده ها مطلع هستم که سکوئنس بوده و پخش میشده و صبح همون روز همه برای اولین تمرین جمع شده اند !!!! 🤣 ) پس اون برنامه کنسرت نیست و پرفورمنس هست! 

مشخصه که طرف با اون همه حرکت و رقص و بالا پایین پریدن ، دیگه نفس خواندن نداره! اینه که لب میزنه … یا یک ترانه رو لب میزنه ؛ ترانه بعدی رو آروم میایسته و میخونه! 
یا برنامه هایی که بیست شب ادامه داره، هشتاد درصد ضبط شده هستش! هیچ خواننده توانایی بیست ، سی شب پشت سر هم اجرا رو نداره! این پرفورمنس حساب میشه!

کنسرت، معنی و شرایط و ضوابطی داره! اجرای آواز و ساز همه زنده ست ( مثل علی زندوکیلی که نوازندگان بسیار عالی در کنار خودش داره – مثل گروه رستاک مثل ارکستر سمفونیک یا ارکستر ملی … حتما گروه های دیگه هم هست که من اطلاع ندارم ! دعوا نشه ! 😄).

در برنامه کنسرت آنقدر نور و دود و شوآف و رقص و شلوغی نداره. این افکت های صوتی و صحنه ای و نور … متعلق به ” پرفورمنس” هست!
متعلق به دیسکو است!
چون مکان و جاهایی برای تخلیه انرژی نیست، پس کنسرت ها – پرفورمنس ها – تبدیل شده به دیسکو !!! دود و جیغ و نور و رقصیدن در جای بیننده ها … این ” کنسرت ” نیست!

هرکس رفت و اون بالا و خواند یا زد یا حتی حرف زد ( در تآتر هم پلی بک انجام میشه! ) اسمش ” کنسرت ” نیست … اسمش پرفورمنس هست و اون هم سیستم و ضوابط خودش رو داره! تکنیک های صوتی و موزیک از قبل ضبط شده و افکت و پروگرام و کامپیوتر همه دخیل هستند. 
متاسفانه ما همه چی رو ” کنسرت ” میدونیم! همین که شخصی رفت اون بالا و میکروفن بدست گرفت – حتی اگر نخونه و لب بزنه – برای ما کنسرته!!!

نه… اینطور نیست!
این با اون فرق داره! 
بنابراین ” هر گردویی گرده ! ولی هر گردی، گردو نیست ! ” 😉
من کل داستان رو خدمتتون توضیح دادم تا خودتون تفاوت کنسرت ، پرفورمنس و دیسکو رو متوجه بشید و درک کنید!
سیم تو گلدون! 😉

من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

باتشکر از هون خلعتبری عزیز
#پرفورمنس 
#کنسرت #زندوکیلی

Related image

لینک اصلی خبر

لینک اخبار استودیو صداهای همراه

 

تیم صداهای همراه کلیک کنید

[cl-itext texts=”آگاهی داشتن
اخبار هنری
استودیو صداهای همراه” dynamic_bold=”” color=”#dd8500″ dynamic_color=”#ddb16e”]

برجسب ها : , , , , , .

Rate it
آواتار
نویسنده

علی علیزاده

علی علیزاده هستم، مدرس خودشناسی گوینده بازیگر آهنگساز صدابردار/تنظیم کننده

list بایگانی

پست قبلی
ارسال نظر (0)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *