دسته‌بندی نشده

رادیو همراه برنامه لحظه ها 3 ” کلیک کنید “

علی علیزاده می 5, 2018 197


زمینه
share close

با سلام خدمت همه ی همراهان همیشگی با شما هستیم با : برنامه رادیو همراه ( اول اردیبهشت رادیویی ) برنامه لحظه ها با ما همراه باشید.

لبنک دانلود اول اردیبهشت رادیویی

باتشکر از:

 گویندگان:فاطمه امیری، امیر ماه نشان

مجریان: شقایق نیک اختر، علیرضا شعبانعلی

نویسنده و سردبیر: علیرضا شعبانعلی

صدابردار و تهیه کننده: علی علیزاده

سعدی شیرازی

سعدی شیرازی با نام کامل ابو محمد مشرف الدین مصلح بن عبدالله بن مشرف متولد سال ۶۰۶ هجری قمری در شهر شیراز است. از دیگر القاب او می توان به استاد سخن ، شیخ اجل ، پادشاه سخن و استاد اشاره کرد.

وی در نظامیه بغداد که مهمترین مرکز علم و دانش جهان اسلام در ان زمان بوده است تحصیل کرده است و پش از آن به عنوان خطیب به شام و حجاز سفر می کند. بعد از این مدت به شیراز بر می گردد و تا آخر عمر تا سال ۶۹۰ هجری قمری در شیراز زندگی می کند.

حضرت ابوالفضل

حضرت ابوالفضل نخستين فرزند از چنين بانوى با معرفت و حق شناسى بود تولد وى، خانه على(عليه السلام) و دل مولا را غرق نور و سرور ساخت وقتى كه به دنيا آمد حضرت على(عليه السلام) در گوش او اذان و اقامه گفت نام خدا و رسول خدا را بر گوش وى خواند و نام او را عباس قرار داد.

با آن كه اين نوزاد بسيار خوش منظر و زيبا بود به طورى كه وى را قمر بنى هاشم ناميده اند و به ماه شب چهارده تشبيه نموده اند و حضرت وى را به نام عباس نام نهاد و آن به اين علت بود كه عباس هم به معناى شير شرزه و خشمگين است و هم به معناى عبوس و چهره گرفته زيرا كه ايشان نسبت به ظالمان چهره اى خشمگين داشتند.

در روز هفتم تولدش گوسفندى را به عنوان عقيقه ذبح كردند و گوشت آن را به فقرا صدقه دادند.

با آن كه هنگام تولد پدر خوشحالى مى كند، حضرت گاهى قنداقه عباس خردسال را در آغوش مى گرفت و آستين دست هاى كوچك او را بالا مى زد و بر بازوان او بوسه مى زد و اشك مى ريخت حضرت در پاسخ ام البنين نسبت به اين كار فرمود اين دست ها براى كمك و يارى به برادرش حسين قطع خواهد شد.

7852cf55-a29b-43eb-a019-3bf0f3e851f2

بقیه کارهای رادیو همراه، برنامه لحظه ها را در زیر میشنویم:

رادیو همراه برنامه لحظه ها ۱″ کلیک کنید “

رادیو همراه برنامه لحظه ها ۲″ کلیک کنید “

برجسب ها : , , , , , , , .

Rate it
ارسال نظر (0)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *