play_arrow

موج بزرگداشت - تیم

موج بزرگداشت شماره 18 “کلیک کنید”

علی علیزاده مارس 7, 2018 694 2


زمینه
share close

باسلام خدمت تمام شنوندگان عزیز: موج بزرگداشت موجیست هفتگی، در این موج از بزرگانی که در طول هفته بدنیا آمدند و اثر ماندگاری از خود بجا گذاشتند و نشان دادند که میتوان خوب زندگی کرد و کیفیت زندگی چنین هست، به صوت درآوردیم، با انرژی همراهی کنید…

موج بزرگداشت شماره 18

استودیو صداهای همراه تقدیم میکند

زادروزهای هفته ی سوم بهمن
🕴شهاب حسینی
🕴فردین
🕴علی نصیریان
🎤داریوش اقبالی

گویندگان
شقایق نیک اختر
علیرضا شعبانعلی
علی علیزاده

صدابردار: علی علیزاده

سرپرست گویندگان: علیرضا شعبانعلی

مارا همراهی کنید در این قسمت🌟🌟🌟
💯 راه های ارتباطی :☎📞
1- WEB : www.accvs.com 🌐
2- INSTA : accvstudio 🆗
3- TELEGRAM : @accompanimentvoicesstudio 🆙
4- ID : @alializadehkashani 🌐

 
 

دانلود موج بزرگداشت شماره 18 با حجم پایین 7 مگ

 

شهاب حسینی:

نام :شهاب الدین
نام خانوادگی :حسینی تنکابنی
تاریخ تولد :1352/11/14
محل تولد :تهران
تاهل :متاهل
فرزندان :امیرعلی و امیر محمدشهاب حسینی

زندگینامه
سید شهاب الدین حسینی تنکابنی درسال 1352 در تهران متولد شد. او اولین فرزند خانواده اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. تحصیلات دانشگاهی او دررشته روانشناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت.

عکسهای جدید شهاب حسینی

شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون

پدر شهاب حسینی

عکس پدر شهاب حسینی

عکس پدر شهاب حسینی 

من متولد شهریور 1328 هستم. شهاب فرزند اول من است و مهدی فرزند دوم. شهاب که به کار بازیگری مشغول است و مهدی هم علاقه مند موسیقی. غیر از شهاب و مهدی، دو دختر هم دارم. مختصر زندگی من هم به این ترتیب است که وقتی دیپلم گرفتم، برای ادامه تحصیل به دانشکده خلبانی رفتم ولی چون دو تا از برادرانم در آن زمان قبل از انقلاب سیاسی بودند، اخراجم کردند.
بعد از آن رفتم رشته زبان و ادبیات انگلیسی و سرنوشت طوری رقم خورد که دبیر بشوم. 30سال کارمند آموزش پرورش بودم. البته فعالیت های دیگری هم داشتم؛ مثل فعالیت های تجاری.
در کنار این فعالیت هایی که گفتم، شعر هم می گفتم و داستان هم می نوشتم. حتی یادم هست چند فیلمنامه هم نوشتم اما مهم تر از همه، ترجمه هایی بود که در آن زمان انجام دادم. دو سه کار، از آثار ژول ورن را ترجمه کردم؛ مثل «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» و «دور دنیا در هشتاد روز» و بعد از آن به همراه  آقای سیفی قمی شروع کردیم به ترجمه کتاب «نگاهی به ایران». این کتاب را مهندس هوشنگ سیحون در خارج از کشور منتشر کرده بود و شرح دیده های او(طراحی ها و کروکی ها) در سفر به روستا های اطراف تهران، شهرستان ها، اماکن تاریخی و…. است.

خوانندگی شهاب حسینی

عکس شهاب حسینی و برادرش مهدی

تاسیس گروه موسیقی هفت توسط شهاب حسینی و برادرش

حسینی به همراه چندی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تاسیس کردند. تا کنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبوم یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده است.

داستان آشنایی و ازدواج شهاب حسینی و همسرش
22ساله بودم که با بچه های تئاتر دانشگاه تهران کار می کردم؛ جوانی سرگشته از طبقه متوسط جامعه که به امکانات تفریحی متمولانه دسترسی نداشت. تا قبل از این که همسرم را ببینم، قصد ازدواج نداشتم تا این که روزگار ما را در برابر هم قرار داد. به او پیشنهاد آشنایی دادم اما همسرم هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها نداشت و گفت:اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد و بنابراین موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم. دیگر تکه دوم زندگی ام را پیدا کرده بودم. بعد از صحبت های اولیه و رسم و رسومی که در این رهگذر طی می شود، بعد از 4-3 ماه نامزدی، عقد کردیم اما شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی مایل بودم استقلال در زندگی را با برگزاری جشن توسط خودم آغاز کنم؛ به همین دلیل 3 سال طول کشید تا ما به جشن عروسی برسیم.

 شهاب حسینی و همسرش

شهاب حسینی در کنارهمسرش

از صفر شروع کردیم
من آن زمان سیدشهاب الدین حسینی بودم. فقط همین. خلاصه اینکه ما از صفر و درکنار هم شروع کردیم. البته پدرومادر هردوی ما سعی داشتند که دستمان را بگیرند. اما ما قرار گذاشته بودیم که روی پای خودمان بایستیم و خوشبختانه همین طور هم شد. خلاصه اینکه من سیدشهاب الدین 22ساله و پریچهر 15 ساله زندگی مشترکمان را با تمام کم و کاستی هایش شروع کردیم و تا امروز باوجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها در تمام مدت در کنار هم بودیم.

 

محمدعلی فردین

محمدعلی فردین یکی از بازیگران سینما و همینطور کشتی گیر معروف کشورمان بود . با آسمونی همراه باشید تا با او بیشتر آشنا شوید .

بیوگرافی محمد علی فردین :

محمد علی فردین ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۰۹ در یک خانواده متوسط و اهل هنر، در تهران به دنیا آمد. پدرش که یکی از مدیران ادارۀ تسلیحات بود، در تئاتر نیز در کنار مرحوم تقی ظهوری کارهای مولیر را اجرا می‌کرد. بدین‌ سان فردین از همان کودکی با تئاتر آشنا و به آن علاقه‌مند شد.

او دوران ابتدایی را در دبستان ترقی در خیابان شهباز گذراند. در این دوران بیشتر وقت خود را صرف ورزش می‌کرد. ابتدا با فوتبال از باشگاه شمارۀ سه شروع کرد. بعد از مدتی به شنا و ژیمناستیک روی آورد و این رشته را تا قهرمانی ادامه داد، اما سرانجام آن را هم کنار گذاشت و به کشتی روی آورد. او کشتی را هم از همان باشگاه شمارۀ سه شروع کرد و پس از مدتی به باشگاه نیرو و راستی رفت و زیر نظر کیومرث ابوالملوکی به فراگیری فنون کشتی پرداخت.

mohammad-ali-fardin-biography2

ابوالملوکی در مورد فردین می‌گوید: “بسیار باهوش بود. فنون کشتی را به‌راحتی یاد می‌گرفت و راحت‌تر از آن اجرا می‌کرد. بیش از آن که از زور بازو و قدرت خود استفاده کند، از هوش و ذکاوت خود بهره می‌برد”. پس از باشگاه نیرو و راستی، فردین به باشگاه تهران رفت. در این‌جا بود که با تختی آشنا شد. بسیاری معتقدند که تختی و فردین از دوستان دوران دبستان بوده‌اند، اما دست‌نوشته‌های فردین بیانگر آن است که او در باشگاه کشتی با تختی آشنا شد.

فردین در این باشگاه زیر نظر حبیب‌الله بلور به صورت حرفه‌ای کشتی را دنبال کرد و به تیم ملی راه یافت. او از معدود کشتی‌گیرانی بود که در همان سال اول حضور در تیم ملی، موفق به کسب مدال نقرۀ مسابقات جهانی توکیو (۱۹۵۴) شد. اما به دلیل آسیب‌دیدگی و پاره‌ای نامهربانی‌ها مجبور شد با دنیای کشتی خداحافظی کند.

mohammad-ali-fardin-biography3

ورود فردین به عرصۀ سینما اتفاقی بود. در زمستان ۱۳۳۸ زمانی که ۲۸ سال داشت، با دکتر اسماعیل کوشان آشنا شد. دکتر کوشان به او پیشنهاد کرد در فیلم “چشمۀ آب حیات” که سیامک یاسمی آن را کارگردانی می‌کرد، به عنوان هنرپیشۀ نقش اول در مقابل ایرن بازی کند. ایرن در خاطرات خود گفته: “یک پلان را بارها و بارها تکرار کردم، چون فردین به دلیل کم‌رویی و خجالت نمی‌توانست آن را بازی کند.” از همان آغاز چنگیز جلیل‌وند به جای او حرف می‌زد و آوازش را ایرج می‌خواند.

mohammad-ali-fardin-biography4

دومین فیلمش را، “فردا روشن است”، به همراه دلکش در سال ۱۳۳۹ بازی کرد. وی سینمای حرفه‌ای را با بازی کوتاهی در فیلم “دوقلوها” به کارگردانی شاپور یاسمی در نقش برادر دوقلوی ناصر ملک‌مطیعی در چند پلان آغاز کرد تا سال ۱۳۴۴ که فیلم “گنج قارون” به کارگردانی سیامک یاسمی را بازی کرد. تا این زمان دستمزد چندانی به بازیگران داده نمی‌شد. در یکی از دست‌نوشته‌های فردین آمده ‌است که “به همراه آرمان و ناصر ملک‌مطیعی قرار گذاشتیم دستمزد زیر ۲۰ هزار تومان نگیریم”، اما در فیلم گنج قارون فردین حدود ۴۰ هزار تومان به اضافۀ پنج درصد از فروش را که حدود ۶۰۰ هزار تومان می‌شد، دریافت کرد. پس از آن دیگر ثروتمند و ستارۀ درخشان فیلم فارسی بود. کمتر ایرانی را می‌توان یافت که این فیلم را ندیده باشد. بسیاری معتقدند اگر جمعیت آن زمان را در نظر بگیریم، رکورد فروش این فیلم هنوز شکسته نشده‌ است.

mohammad-ali-fardin-biography5

تقی ظهوری و محمد علی فردین در فیلم گنج قارون

فردین اولین فیلم وسترن تاریخ ایران را هم بازی کرده ‌است، آن هم در ایتالیا. این فیلم که عنوانش “مردانه بکش” بود، در ایتالیا با نام “و حالا روحت را به خدا بسپار” به نمایش درآمد. او همچنین در لبنان فیلم “بر فراز پترا” و در هند فیلم “همای سعادت” را بازی کرد. او علاوه بر بازیگری در زمینۀ کارگردانی، تهیه‌کنندگی و حتی گریم نیز فعال بود. استودیوی سینمایی فردین‌فیلم را بنیاد گذاشت و ویلیام وایلر، کارگردان آمریکایی را به ایران دعوت کرد.

mohammad-ali-fardin-biography6

فردین در سال ۱۳۴۷ فیلم “سلطان قلب‌ها “را ساخت. وقتی که این فیلم در مرحلۀ مونتاژ بود، مدتی را در انگلستان و به دور از سینمای ایران سپری کرد. در سال ۱۳۵۵ در فیلم “غزل” به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد و در سال ۱۳۵۶ “بر فراز آسمان” را ساخت.

mohammad-ali-fardin-biography7

پشت صحنه فیلم سلطان قلبها و زنده یاد فردین

 

علی نصیریان

نام:علیعلی نصیریان

علی نصیریان

نام خانوادگی:نصیریان

تاریخ تولد:1313/11/15

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی

علی نصیریان 15 بهمن ماه سال1313در میدان شاهپور، کوچه مهدی خان و در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. او از هنرستان هنرپیشگی تهران فارغ التحصیل شده است.

 علی نصیریان

سال 1326 به دبیرستان پیرنیا در چهارراه گمرک رفت. در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد. 1329همزمان با درس دبیرستان، در کلاس جامعه باربد در خیابان لاله زار هم اسم می نویسد. این کلاس را اسماعیل مهرتاش در سال 1305 راه انداخته بود و در آن موسیقی، تئاتر و ادبیات درس می داد. او در سال 1330کتاب هنر تئاتر را خواند. این کتاب که اولین کتاب آموزشی تئاتر در ایران بود، تصمیم نصریان را نهایی کرد. او در کلاس تئاتر سعدی که همسر نوشین آن را اداره می کرد هم شرکت می کرد.
علی نصیریان
 
1332بعد از کودتای 28 مرداد، تئاتر سعدی بسته شد. نصیریان به هنرستان هنرپیشگی رفت، جایی که طبق الگوی درسی کنسرواتوار هنرهای دراماتیک پاریس ساخته شده بود. نصریان در دوره 3 ساله این مدرسه همدرس فهیمه راستکار، بیژن مفید، جعفر والی و عباس جوانمرد بود. در سال 1335 اولین نمایشنامه زندگی اش را نوشت.
 
علی نصیریان ، عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی
 
افعی طلایی که با الهام از قصه داش آکل نوشته شده بود را خودش هم سال بعد روی صحنه برد و کارگردانی کرد. در همین سال در اداره هنرهای دراماتیک وزارت فرهنگ استخدام می شود. 1336فهیمه راستکار، او را با شاهین سرکیسیان آشنا می کند؛ یکی دیگر از نقاط عطف زندگی اش. او با سرکیسیان، زندگی من در هنر استانیسلاوسکی را صفحه به صفحه می خوانند و طبق آن تمرین می کنند. در همین سال ازدواج می کند.
 
     علی نصیریان و همسرش
 
علی نصیریان و همسرش مینو بیات از آشنایان قدیمی خانوادگی هستند آنها سه پسر به نام های برمک ، باربد و بابک دارند که هر سه خارج از کشور زندگی میکنند.

فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی نخستین فعالبت سینمایی او بوده است.
خلاصه داستان :همه امید زندگی مش حسن به تنها گاوی است که در طویله اش دارد و از وجود آن علاوه بر امرار معاش خانواده خود، افراد روستا را نیز بهره مند می سازد….
 
علی نصیریان در فیلم گاو

در سال 1359 در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب، یعنی سریال هزار دستان بازی می کند. تا قبل از انقلاب فقط در هفت فیلم سینمایی بازی کرده بود که همگی به موج نو و روشنفکرانه معروف بودند. از این سال اما حضور جدی در سینما را دنبال می کند.

علی نصیریان در فیلم هزار دستان

نصیریان در سال 1362 نقش قاضی شارح را در سریال سربداران بازی می کند، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ، منحصر به فرد است.

 

داریوش اقبالی

داریوش اقبالی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۲۹ در تهران، خواننده است

دیپلمه است، اصالتا اهل میانه (آذربایجان شرقی) است و سال های اولیه زندگی خود را در میانه و کرج سپری کرده است، به گفته خود، او با موسیقی بزرگ شده است و بخصوص به ترانه‌ های آذری تعلق خاطر دارد و تابحال سه بار ازدواج کرده است !

فرزند طلاق

کودکی تاریکی داشتم و فرزند طلاق بودم و دچار سردرگمی. دو برادرم نیز قربانی هیولای اعتیاد شدند و فوت کردند. در تنهایی و انزوا، صدا و آواز برایم شد مرهم زخم هام

عکس داریوش اقبالی خواننده + بیوگرافی و ماجرای اعتیاد و زندگی خصوصی

شروع از ۹ سالگی

اولین بار در ۹ سالگی در جشنی در مدرسه‌ اش در شهرآرا به روی صحنه رفت رفت و سرود خواند، دوران دبیرستان در مدرسه، مان مراسمات هنری به اجرای برنامه‌ های هنری می‌ پرداخت

شروع حرفه ای + شهرت

در ۱۳۴۹ با حسن خیاط‌ باشی (کارمند رادیو و تلویزیون ملی ایران) آشنا شد و همین آشنایی موجب ورود رسمی او به موسیقی حرفه‌ ای شد در همین سال او در سن ۲۰ سالگی با ترانه به من نگو دوست دارم با آهنگسازی ترانه‌ سرا و آهنگساز جوان درویش مصطفی جاویدان به شهرت رسید

داریوش در زندان

داریوش در دوران پهلوی و به علت خواندن آهنگ‌ های سیاسی مدتی زندانی شد

قبل تر از آن نیز بخاطر درگیری لفظی با اشرف تبعید و زندانی شد بود، مدتی را نیز به علت تصادف در زندان به سر برده است، اولین بار هم بدلیل خونه مجردی که اجاره کرده بود و به همراه دوستانش مواد مخدر مصرف می کرد به زندان افتاده بود

عکس داریوش اقبالی و همسرش ونوس + پسرش میلاد

عکس داریوش اقبالی و همسر سومش ونوس + پسرش میلاد با بیوگرافی کامل

 

 

برجسب ها : , , , , , , .

Rate it
آواتار
نویسنده

علی علیزاده

علی علیزاده هستم، مدرس خودشناسی گوینده بازیگر آهنگساز صدابردار/تنظیم کننده

list بایگانی

ارسال نظر (2)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *