play_arrow

موج بزرگداشت - تیم

موج بزرگداشت شماره 13 “کلیک کنید”

علی علیزاده دسامبر 30, 2017 241


زمینه
share close

باسلام خدمت تمام شنوندگان عزیز: موج بزرگداشت موجیست هفتگی، در این موج از بزرگانی که در طول هفته بدنیا آمدند و اثر ماندگاری از خود بجا گذاشتند و نشان دادند که میتوان خوب زندگی کرد و کیفیت زندگی چنین هست، به صوت درآوردیم، با انرژی همراهی کنید…

موج بزرگداشت شماره 13

هفته دوم دی ماه

استودیو صداهای همراه تقدیم میکند

استودیو صداهای همراه تقدیم میکند:

 

گویندگان:
شقایق نیک اختر
علیرضا شعبانعلی
علی علیزاده
مصطفی راستگوی حقی

بزرگداشتهای مهم هفته دوم دی ماه

🎬هاپکینز
🏎شوماخر
🕴🏻ملگیپسون
🎲بریل

مارا همراهی کنید در این قسمت🌟🌟🌟
💯 راه های ارتباطی :☎️📞
1- WEB : www.accvs.com 🌐
2- INSTA : accvstudio 🆗
3- TELEGRAM : @accompanimentvoicesstudio 🆙
4- ID : @alializadehkashani 🌐

 

 
 
 
 
هاپکینز
 

نام اصلی: سِر فیلیپ آنتونی هاپکینز

تولد: ۳۱ دسامبر ۱۹۳۷ ‏(78 سال) – پورت تالبوت، ولز

ملیت: بریتانیایی

پیشه: بازیگر و تهیه‌کننده

سال‌های فعالیت: ۱۹۶۰ – تا کنون

به نقل از هایپرکلابز : بیوگرافی آنتونی هاپکینز

بیوگرافی مختصر

فیلیپ آنتتونی هاپکینز معروف به تونی بازیگر توانای سینما و تلویزیون است. وی همچنین از برندگان جایزه اسکار می باشد. او همواره به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زنده حال حاضر جهان شناخته شده که بیشتر شهرتش را برای بازی فوق العاده اش در نقش هانیبال لکتر به عنوان یک دکتر روانشناس خونخوار در مجموعه این فیلم ها به دست آورده است. او سر انجام توانست برای بازی در همین نقش در یکی از فیلمهای این مجموعه به نام ” سکوت بره ها” محصول سال 1991 برنده جایزه اسکار شود. از دیگر فیلم های مشهور وی می توان به ” شکارچی انسان”،” هانیبال” و … اشاره کرد. وی توانسته است 3 بار برنده جایزه بتفا و دو بار برنده جایزه امی شود.
زندگی نامه
هاپکینز متولد 31 دسامبر 1937 در مارگام ولوز انگلستان می باشد. پدرش ریچارد آرتور هاپکینز و مادرش ماریل آنه بود. در سنین کودکی بود که او تصمیم خود برای کار در سینما و تلویزون را گرفت و در نهایت با پیشنهاد “برتون” تحصیلات خود در آکادمی هنرهای تصویری را شروع کرد و در نهایت توانست در سال 1957 از آنجا فارغ التحصیل شود. لارنس الویر که استعداد ذاتی هاپکینز را دید به او پیشنهاد پیوستن به آکادمی ملی تئاتر لندن را داد و سر انجام وی در سال 1965 پیشنهاد او را پذیرفت و برای پیوستن به این آکادمی به لندن نقل مکان کرد. هاپکینز اولین فیلم تلویزیونی خود را با نام “کک در گوش او” در سال 1967 ساخت؛ این لحظه تاریخی سر آغازی برای هاپکینز بود زیرا از آن لحظه به بعد او به یکی از موفق ترین افراد سینما و تلویزیون تبدیل شد. هاپکینز در سال 1968 در پروژه “شیر در زمستان” به کارگردانی تیموتی دالتون شرکت کرد و توانست راه خود را هموار کند.

 
 
 
شوماخر

به نقل از سایت رسمی فرمول یک از 1950 که رقابت های قهرمانی فرمول یک آغاز شد تا به حال تمامی کاپ های قهرمانی فصل، تنها بین 33 راننده مختلف تقسیم شده که 15 تای آن ها موفق شدند بیش از یک بار قهرمان جهان شوند. رکورد دار قهرمانی جهان قبل از شروع هزاره سوم، مانوئل فانجیو بود که رکورد 5 قهرمانی او 5 دهه باقی ماند تا زمانی که بهترین و پر افتخار ترین راننده تاریخ فرمول یک رکورد او را شکست. مایکل شوماخر آلمانی توانست هفت بار قهرمان جهان شود، او حتی توانست رکورد بیشترین امتیاز ممکن را به نام خود ثبت کرده و در تاریخ جاودانه شود.

منشاء پیدایش خارق العاده ترین راننده تاریخ، خیلی ساده و بی تکلف بود. او در سوم ژانویه 1969 نزدیک کلون در کشور آلمان متولد شد، شش سال زودتر از برادرش رالف، که او هم وارد دنیای فرمول یک شد و به عنوان راننده نامی برای خود دست و پا کرد. پدر مایکل در کار ساخت و ساز بود و در پیست محلی کارت فعالیت می کرد، در حالی که مادر شوماخر در یک غذا خوری کوچک کار می کرد. مایکل در شش سالگی برای خود یک ماشین کارتینگ کوچک تهیه کرد و توانست در پیست کارت قهرمان شود، این قهرمانی باعث شد یکی از طرفداران اتومبیل رانی او را تحت حمایت مالی قرار دهد. در 1987 مایکل در رده کارتینگ قهرمان آلمان و اروپا شده بود، پس از آن تحصیل را رها کرد تا به عنوان دستیار مکانیک مشغول به کار شود، شغلی که بلافاصله با راننده تمام وقت مسابقه، ارتقاء پیدا کرد.

در 1990 او موفق شد در رقابت های فرمول 3 آلمان به قهرمانی برسد، شرکت مرسدس او را استخدام کرد تا خودروهای مسابقه ای تیرهای نقره ای را تست کند. سال بعد او به هر ترتیب که بود خود را وارد رقابت های فرمول یک کرد و با رتبه هفتم در دور تعیین خط گرند پری بلژیک، باعث تعجب همگان شد. پس از این موفقیت او به تیم بنتون منتقل شد که در آن جا اولین قهرمانی گرندپری خود را در بلژیک کسب کرد.

مایکل شوماخر

 

 

مل گیبسون Mel Gibson

مل گیپسون

«مل کولومکیل جرارد گیبسون» بازیگر، تهیه کننده و کارگردان سینما در ۳ ژانویه سال ۱۹۵۶در نیویورک زاده شد. پدرش از تبار استرالیایی و مادرش ایرلندی آمریکایی بود. او ششمین بچه از ۱۰ بچه هوتان گیبسون و آنه ریلی گیبسون می‌باشد.
«مل گیبسون» پس از گذراندن تحصیلات دبیرستانی، وارد دانشگاه نیوسوث ولز در سیدنی شد. او در موسسه ملی هنرهای دراماتیک سیدنی به همراه جفری راش و جودی دیویس به بازیگری رو آورد.
پس از حضور در چند نمایش تلویزیونی سال ۱۹۷۹، برای بازی در فیلم «مکس دیوانه» و سپس تیم انتخاب شد.
بازی در فیلم جمع و جور و کم هزینه مکس دیوانه، او را در سراسر جهان مشهور کرد.
وی با حضور در فیلم تیم جایزه بهترین بازیگر از سوی موسسه فیلم استرالیا را کسب کرد.«گیبسون» با فیلم «گالیپولی» در ۱۹۸۱ یک بار دیگر این جایزه را به دست آورد. وی در سال ۱۹۸۴، با آنتونی هاپکینز، در فیلم «بونتی» هم بازی شد.
سپس در سال ۱۹۸۷ در سری فیلمهای موفق و مشهور «اسلحه مرگبار»، در نقش «مارتین ریگز» حضور یافت.
سال ۱۹۹۰، بازی اش در نمایشی در نقش «هملت»، تحسین و تمجید منتقدان را برانگیخت. «گیبسون» سپس به تهیه کنندگی و کارگردانی روآورد و «مرد بدون چهره» را در سال ۱۹۹۳ کارگردانی کرد.
سال ۱۹۹۵ با فیلم موفق و تحسین شده «شجاع دل» و بازی خیره کننده اش در نقش «سرویلیام والاس» اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
از آن پس درخشش خیره کننده اش را در سینمای آمریکا با «میهن پرست» محصول ۲۰۰۰، «مصائب مسیح» درسال ۲۰۰۴ که ۶۱۱ میلیون دلار فروش کرد و پرفروش ترین فیلم غیر انگلیسی زبان تاریخ سینما لقب گرفت و «آپوکالیپتو» تداوم بخشید.
گیبسون در سال ۱۹۸۰ با رابین مور ازدواج کرد و صاحب ۷ بچه که یک دختر و چهار پسر و دو دوقلوی پسر می‌باشند.
«مل گیبسون» این هنرپیشه و کارگردان موفق به همراه «وارن بیتی»، «کلینت ایستوود»، «رابرت ردفورد»، «ریچارد آتن بورو» و «کوین کاستنر»، ششمین بازیگری است که اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «شجاع دل» به دست آورده است.
در سال ۲۰۰۴، وی به عنوان بانفوذ ترین بازیگر هالیوود در صدر فهرست مجله فوربس قرار گرفت.
گیبسون برای نویسندگی و کارگردانی در فیلم «مصائب مسیح» رقم خیره کننده ۲۱۰ میلیون دلار به اضافه درصدی از سود فروش فیلم که بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار می شد را دریافت کرد. او در این فهرست بالاتر از اوپرا ونیفری، جی.کی رولینگ، تایگروود، مایکل شوماخر و استیون اسپیلبرگ قرار گرفت.
گیبسون» کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلم نامه نویسی «مصائب مسیح» را، خود به عهده گرفت و ۲۵ میلیون دلار روی این فیلم سرمایه گذاری کرد. تحقیقات او درباره فیلم رنجهای مسیح از سال ۱۹۹۲ آغاز شد و فیلم در سال ۲۰۰۴ اکران شد.
اولیور استون دو بار تقاضای همکاری با او را داشته است. یک بار در فیلم «جی. اف. کی»به سال ١٩٩١ و بار دوم در «برج تجارت جهانی» به سال ٢٠٠۶ که هر دو بار، امکان همکاری آنها میسر نشد.

بریل

وب سایت یک پزشک: در سال  ۱۹۵۲، جسد لوئی بریل، پسر  چرم‌دوز و زین‌ساز فـقیری از اهـالی دهکده کوپوری‌، واقع در ایالات سن‌ومارن، که چند سال قبل از‌ آن تاریخ، در گورستان زادگاهش‌ به خاک سپرده شده بود، به مقبره پانتئون پاریـس -آرامگاه مشاهیر فرانسه- انتقال‌ داده شد. تنها‌ دست‌های متوفی، به درخواست همشهریانش، در گورستان‌ زادگاهش، مدفون‌ گردید.
در مراسم انتقال جنازه بـریل، یک صف طولانی، مرکب از افرادی نابینا،به کمک عصاهای سفیدرنگ، با قدم‌های نامطمئن، حرکت می‌کردند شرکت کرده بودند. این نابینایان بخوبی آگاه بودند تا چه اندازه، به خاطر خطی که بریل اختراع کرده‌ بود، مدیون او هستند. این خط که از نقطه‌های‌ برجسته تشکیل می‌شود، انبوهی از دانـشهای بشری را در دسترس‌ نابینایان گذاشته بود.

 

داستان زندگی لوئی بریل‌، مخترع خط‌ نابیناها

امروز، در سرار جهان، مردانی و زنانی بی‌شمار، خواه‌ داوطلبانه و خواه از سر وظیفه، ورقه کاغذ‌ ضخیمی‌ را، با استفاده از وسایل ساده‌ای، یعنی یک میز کوچک و یک صفحه مشبک و یک قلم حکاکی، به فواصل معینی، سوراخ‌ می‌کنند. این سوراخ‌ها در پشت ورقـه کـاغذ نقای برجسته بوجود می‌آورد که نابینایان‌ می‌توانند آنها را لمس کنند.

 
 
برای دانلود موج های بزرگداشت قبلی از لینک های زیر استفاده کنید:
 
 
 

موج بزرگداشت شماره 9

 

موج بزرگداشت شماره 8

 

موج بزرگداشت شماره 7

 

7852cf55-a29b-43eb-a019-3bf0f3e851f2

برجسب ها : , , , , , , .

Rate it
آواتار
نویسنده

علی علیزاده

علی علیزاده هستم، مدرس خودشناسی گوینده بازیگر آهنگساز صدابردار/تنظیم کننده

list بایگانی

ارسال نظر (0)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *